Nie kupuj zwierząt z przemytu !!!
: pn sty 08, 2007 14:19
Nie kupuj zwierząt z przemytu
Pierwszy etap kampanii koncentrował się na uświadomieniu opinii publicznej problemów związanych z przemytem do Polski gatunków zagrożonych wyginięciem. Odbiorcami byli przede wszystkim ludzie zainteresowani kupnem egzotycznych zwierząt i trzymaniem ich w domu. Do tej grupy staraliśmy się dotrzeć za pośrednictwem reklam telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych, oraz publikacji w mediach.
Zanim kupisz egzotyczne zwierzę upewnij się, że zostało sprowadzone legalnie.
Chcieliśmy uświadomić potencjalnym nabywcom, że mają realny wpływ na zjawisko przemytu i nielegalnego handlu, a ich działania mogą w szerszej perspektywie skutkować wyginięciem gatunków. Przez pokazanie im krzywdy zwierząt, które wyrwane ze swojego naturalnego otoczenia, podróżując w dramatycznych warunkach, trafiają ostatecznie do klatek, chcieliśmy wzbudzić w odbiorcach sprzeciw wobec tego zjawiska i chęć przeciwstawienia się mu przez odmowę kupowania zwierząt z niepewnych źródeł. Stąd hasłem przewodnim pierwszej fazy był slogan "Nie kupuj zwierząt z przemytu".
W efekcie prowadzonych działań temat zaistniał w większości ogólnopolskich i lokalnych mediów. Informacje o inauguracji pojawiły się między innymi: na antenie TVP; w większości telewizyjnych serwisów informacyjnych (TVP1, TVP2, TVP3, TVN24 i TV4); w prawie wszystkich ogólnopolskich i wielu lokalnych dziennikach (m.in.: Super Express, Gazeta Wyborcza, Trybuna, Życie Warszawy, Nowiny, Gazeta Wrocławska, Gazeta Pomorska, Gazeta Krakowska); w największych tygodnikach: Polityka, Newsweek, Wprost; w licznych stacjach radiowych (m.in. Radio ZET, Pr. III PR, Radio ESKA, Radiostacja, Radio BIS, Radio Plus); wielu portalach internetowych, w tym Onet.pl i PAP.
Prowadzone działania reklamowe (ATL) zaowocowały publikacją reklam kampanii w 10 kanałach telewizyjnych (TVP2, TVP3, MTV, VIVA, Animal Planet, TVN24, TVN Meteo, Reality TV, Romantica, Europa, Europa), 20 stacjach radiowych (m.in. Radio ZET, Radio RMF FM) oraz w 25 tytułach prasowych (m.in. Super Express (3x), Rzeczpospolita, Polityka, Twój Styl, Wprost).
Podczas przeprowadzonych pro bono w październiku badań opinii publicznej instytut badawczy SMG/KRC sprawdził efekty oddziaływania pierwszego etapu kampanii. Badania wykazały, że reklamę kampanii w środkach masowego przekazu widziało 46% respondentów, większość z nich w telewizji. Kampania spotkała się również z dużym zrozumieniem i życzliwym przyjęciem. Zdecydowana większość badanych poparła tę akcję, podkreślając potrzebę jej przeprowadzenia. Większość zadeklarowała również, że nigdy nie kupiłaby zwierząt pochodzących z przemytu.
http://www.wwf.pl/kampanie/kampania_cites_niekupuj.php
Pierwszy etap kampanii koncentrował się na uświadomieniu opinii publicznej problemów związanych z przemytem do Polski gatunków zagrożonych wyginięciem. Odbiorcami byli przede wszystkim ludzie zainteresowani kupnem egzotycznych zwierząt i trzymaniem ich w domu. Do tej grupy staraliśmy się dotrzeć za pośrednictwem reklam telewizyjnych, radiowych, prasowych i internetowych, oraz publikacji w mediach.
Zanim kupisz egzotyczne zwierzę upewnij się, że zostało sprowadzone legalnie.
Chcieliśmy uświadomić potencjalnym nabywcom, że mają realny wpływ na zjawisko przemytu i nielegalnego handlu, a ich działania mogą w szerszej perspektywie skutkować wyginięciem gatunków. Przez pokazanie im krzywdy zwierząt, które wyrwane ze swojego naturalnego otoczenia, podróżując w dramatycznych warunkach, trafiają ostatecznie do klatek, chcieliśmy wzbudzić w odbiorcach sprzeciw wobec tego zjawiska i chęć przeciwstawienia się mu przez odmowę kupowania zwierząt z niepewnych źródeł. Stąd hasłem przewodnim pierwszej fazy był slogan "Nie kupuj zwierząt z przemytu".
W efekcie prowadzonych działań temat zaistniał w większości ogólnopolskich i lokalnych mediów. Informacje o inauguracji pojawiły się między innymi: na antenie TVP; w większości telewizyjnych serwisów informacyjnych (TVP1, TVP2, TVP3, TVN24 i TV4); w prawie wszystkich ogólnopolskich i wielu lokalnych dziennikach (m.in.: Super Express, Gazeta Wyborcza, Trybuna, Życie Warszawy, Nowiny, Gazeta Wrocławska, Gazeta Pomorska, Gazeta Krakowska); w największych tygodnikach: Polityka, Newsweek, Wprost; w licznych stacjach radiowych (m.in. Radio ZET, Pr. III PR, Radio ESKA, Radiostacja, Radio BIS, Radio Plus); wielu portalach internetowych, w tym Onet.pl i PAP.
Prowadzone działania reklamowe (ATL) zaowocowały publikacją reklam kampanii w 10 kanałach telewizyjnych (TVP2, TVP3, MTV, VIVA, Animal Planet, TVN24, TVN Meteo, Reality TV, Romantica, Europa, Europa), 20 stacjach radiowych (m.in. Radio ZET, Radio RMF FM) oraz w 25 tytułach prasowych (m.in. Super Express (3x), Rzeczpospolita, Polityka, Twój Styl, Wprost).
Podczas przeprowadzonych pro bono w październiku badań opinii publicznej instytut badawczy SMG/KRC sprawdził efekty oddziaływania pierwszego etapu kampanii. Badania wykazały, że reklamę kampanii w środkach masowego przekazu widziało 46% respondentów, większość z nich w telewizji. Kampania spotkała się również z dużym zrozumieniem i życzliwym przyjęciem. Zdecydowana większość badanych poparła tę akcję, podkreślając potrzebę jej przeprowadzenia. Większość zadeklarowała również, że nigdy nie kupiłaby zwierząt pochodzących z przemytu.
http://www.wwf.pl/kampanie/kampania_cites_niekupuj.php